Ny logotyp

OTK har haft samma klassiska logotyp sedan klubben grundades, en uppdatering har nu genomförts, den nya logotypen bygger vidare på den tidigare. Detta är viktigt att klubbens historia avspeglas i den nya logotypen och att medlemmarna kan följa dess utveckling likt en röd tråd.

OTK har många nya och unga spelare som tränar och tävlar, därför känns extra viktigt att de känner stolthet för sin klubb, samhörighet med andra spelare i klubben samt har något modernt och fräscht på sig som representerar vår lilla men starka klubb.

I nya logotypen ingår blå och gul färg, klassiskt och svenskt. Det nya typsnittet är rent, starkt och tydligt.

Underbara tränare & underbar klubb, det är OTK!

Logotypen är skapad av idébyrå+46, ett marknadsföring & design företag i Oxelösund.

Vi ser fram emot att ta fram olika kläder och produkter med ny logotypen för att marknadsföra klubben och att synas.

OTK.new-logo